Why,why and why..?

Bismillahirrahmanirrahim..

Ada hamba  - hamba ALLAH yang sering bertanyakan  soalan-soalan begini:

~ Kenapa asyik pakai baju kurung je , tak panas ke? Kenapa awak pegi mall pun pakai baju camni? Pakai la yg up to date cikit ikut p’edaran zaman ..
~ Kenapa pakai sarung kaki ni ?, kita nak pegi kedai depan tu je pun. Tak payah la pakai 
~ Kenapa awk ambik kos  agama-agama camni?  kenapa awk tak sambung bidang sains pas spm dulu..Susah nak dapat keje taw nanti ~
~ Kenapa awak tak pernah marah dia tu? Dia selalu sakitkan hati awk..Jangan sampai 
orang pijak kepala kita taw~

My answer is :

~ Tak panas pun..kat akhirat nanti lagi panas..Saya pakai ikut apa yg disyariatkan, pakaian ikut p’edaran zaman pun boleh pakai asalkan tutup aurat..Nampak lagi cumel kan .. ^^ *
~ Kat kedai depan tu mesti ada org laki, sebab tu sy pakai.. Takutlah nanti dia nampak kaki sy yg  tak cumel neh ^^*
~ Salah ye sy amik kos mcm ni?Huhu, lagipon sy suke..pasal keje tu cikit pun sy tak fikir..bagi sy ALLAH maha pemberi rezki, yg penting ikhlas belajar tak kira kos apa pun ^^*
~ Biar la..Mungkin dia tengah ada masalah tu sebab tu dia marah saya..Sabar je..Sabar tu kan separuh daripada iman^^*


Hamba Allah itu hanya terdiam tanpa berkata apa-apa .. Yang penting apa yg kita buat dalam hidup ni ,niatkan kerana ALLAH semata mata.. InsyaALLAH  selamat, berjaya dunia dan akhirat.. Amin ^^*



::Sharing is Caring::

16 comments:

  1. terbaek.... ssh nk jumpa org mcm nie...

    ReplyDelete
  2. same-same ambik pengajaran.

    nice entry :)

    ReplyDelete
  3. bagus nye,, susah nk jumpe org mcm nie skrg nie..

    ReplyDelete
  4. @N A T A S Y A ツ ye ke yunk..ramai yg bagus2 kat lua sana..tasya pun bagus n kiut ^^

    ReplyDelete
  5. betol..jgn dgr ckp org..sy suke tgk org pkai tudung labuh...sejuk hati tgk:)

    ReplyDelete
  6. @Wanda Zieda betol tu yunk..ikot kata hati yg betol2 bleh bw kbaikan pd diri kita..org pakai tdung labuh mmg cntik ^^

    ReplyDelete
  7. ahsant..=)
    baik la akk ni....

    ReplyDelete
  8. @NA_SR masyaAllah sgala puji hanya layak bg ALLAH dik ^^

    ReplyDelete
  9. banyaknya tanya orang tu..haha..sabar je lah ye kak..:)

    ReplyDelete
  10. sy suke pakai baju kurung..
    nampak sopan.. :)

    ReplyDelete
  11. org cantik mcm farah pakai apa pun cantik yunk ^^

    ReplyDelete
  12. pakai baju kurung baru la cantik..
    tu baru la perempuan melayu....
    kan kite orang islam...
    lagipun ade jugak org bukan islam yg memakai baju kurung...jadi kite seharusnye bangga tau....

    ReplyDelete
  13. @Gadis Butterflybetul 2 yunk..tapi nak wat cmne stiap org pndangannye b'beza ^^

    ReplyDelete